Rustdagen - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Rustdagen - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Rustdagen

Door: bettydijkstra

17 Juni 2012 | Oekraïne, Charkov

Het zijn 2 rustige dagen. Het hoogtepunt van de dag is het lekkere eten, rond 1 uur. We hebben hier vlakbij 3 restaurants met een Engelse kaart en geen trappen. Nou ja, eentje heeft 5 treetjes en daar dragen 4 kerels me zo van af. Want je moet hier de trappen op of af . Het eten is lekker in de Oekraïne, dat vinden wij op vakantie toch ook wel even belangrijk.
Samen met de rolstoel hebben we ook maar meteen 2 krukken gekocht (al kan ik daar vreselijk slecht mee overweg). Die moesten in hoogte versteld worden met een schroevendraaier, die we natuurlijk niet hadden. Maar onze buren wisten er wel raad op. En zo zijn de krukken op de goede hoogte afgesteld. Zij hebben trouwens een grappig zaakje in dat appartement . Ze maken lederen paardesportartikelen. Theo dacht eerst dat het SM artikelen waren!! Al die riempjes.
Daarna zijn we (lees Theo) bezig geweest met onze terugreis dinsdag. We moeten helemaal naar Kiev, 550 km. Een vliegtuig was geen optie (geen goede tijd), nu gaan we met de HSL, ’s morgens heel vroeg. Weer hulp nodig bij het station. Trappen naar de ingang!!
Toen informeerden we eens naar hulp in het vliegtuig. Nou we kwamen er achter dat ik medische toestemming moet hebben om te mogen vliegen. We herinnerden ons dat eigenlijk nog wel van mijn vorige blessure toen we van Nederland naar Portugal vlogen. Maar dat wordt moeilijk natuurlijk met de dokter in Poltava. Na alles zelf te hebben opgelost deze hele week, hebben we vanavond toch maar de ambassade gebeld. Die hebben een speciaal team in Charkov vanwege de wedstrijden. Weten ook de weg in de medische wereld hier. Ze zullen morgen voor tienen contact met ons opnemen. We zijn benieuwd. Wil toch liever niet in Charkov blijven tot mijn enkel genezen is.
En morgen de grote dag. We halen om 4 uur Annelieke van het vliegveld met een gehuurde auto (eindelijk eens gelukt) en dan naar de Fanzone. De rest moet het mirakel van Charkov worden.

• 17 Juni 2012 - 06:48

Fred:

Veel plezier allemaal vanavond.
    Als de Grieken kunnen stunten, dan de Orange boys ook maar ... !?? Succes ook met de doktoren ivm terugvliegen.

• 17 Juni 2012 - 18:11

Marij:

Het wordt héél spannend! Laten we hopen op een klein wondertje. En ja, de Grieken is het ook gelukt. Als jullie dinsdag terug vliegen, vlieg ik naar Italië. Veel pleizer met de wedstrijd. Al zullen jullie dit niet meer lezen voor de strijd.

• 18 Juni 2012 - 14:07

Marije:

Jammer maar terechte uitschakeling... en jullie hebben volgens mij wel een avontuur meegemaakt! ;-)

goeie terureis (zonder al te veel problemen)