Tweede wedstrijddag (Duitsland) - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Tweede wedstrijddag (Duitsland) - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Tweede wedstrijddag (Duitsland)

Door: bettydijkstra

14 Juni 2012 | Oekraïne, Charkov

We moeten dus nu maar hopen op het wonder van Charkov a.s. zondag. Al gelooft hier natuurlijk niemand meer in. Annelieke komt zondag over voor de wedstrijd tegen Portugal. Als het Nederland niet lukt, juichen we maar voor Portugal.
Gistermorgen hadden we eerst een afspraak met weer een damvriend van Theo. Daar hebben we een kop koffie/thee mee gedronken en zijn wij naar een mooi restaurant in de buurt gegaan. Engelse kaart en bereikbaar met de rolstoel.
Daarna met een taxi naar de fanzone. Wat een enorm feest. Duizenden Nederlanders, die op temperatuur gehouden werden met de bekende voetballiederen, maar ook door een optreden van Armin van Buuren! Hoe krijgen ze het allemaal voor elkaar, want er staat wel een gigantisch podium.
Om half zeven zijn wij met een taxi naar het ons inmiddels bekende eetcafé in de buurt van het stadion gegaan. De chauffeur eiste meer geld dan afgesproken (3x zoveel). Theo weigerde dat te betalen en toen scheurde hij zogenaamd beledigd maar weg zonder geld aan te nemen. Gelukkig was mijn rolstoel er uit!
In ons eetcafeetje hebben we de eerste helft van Portugal-Denemarken bekeken en toen naar het stadion met het probleem om onze tickets om te ruilen voor rolstoelkaarten. Wat een gedoe deze keer. Er kwam een steeds hogere pief bij en we hebben zeker een half uur staan wachten. Het was inmiddels een kwartier voor aanvang van de wedstrijd. Maar we hadden uiteindelijk een goede plek. Vlak bij de middellijn. Hebben jullie daar die twee figuurtjes in het oranje zien zitten? Wij later wel.
Tja, teleurstellend natuurlijk de wedstrijd. Ik denk dat we met het Nederlands elftal een jaartje overslaan qua successen.
Na afloop van de wedstrijd moesten we natuurlijk naar huis, maar wat een chaos. Ze hebben alleen maar wegen afgezet, zodat we kunnen lopen! Geen bussen naar het centrum of de fanzone, geen taxi te zien. De Metrostations afgesloten (kan ik toch niet in, alleen trappen), bang voor rellen. Dat was in Zuid-Afrika stukken beter geregeld. Daar hadden ze haltes naast het stadion waar gratis bussen af en aan reden. Hier is alleen het regulieren openbaar vervoer, waarvoor je eerst een kilometer moest lopen om dat te bereiken. Alles afgezet. En spreek geen platte pet (agenten) aan met je probleem, ze verstaan je niet, begrijpen niet wat je wilt. En o, wat zijn het er veel, die dus echt niks te doen hebben.
Na een kilometer (arme Theo), zag Theo toevallig een taxi staan. Hij sprak hem aan, hij wist het adres en bracht ons gelukkig naar huis. Een flinke fooi was natuurlijk zijn deel. Thuis nog even de herhaling van de tweede helft van Portugal gekeken. Nederland gered door de gong zullen we maar zeggen.
Vanmorgen flink uitgeslapen . We kunnen helaas niet veel doen. Kerken hebben trappen, en we hebben ook geen auto. Niet te krijgen. Hier in Charkov hadden nooit deze 3 wedstrijden georganiseerd mogen worden. Ze hebben het niet gekund.
En nu klettert er godzijdank een flinke regenbui op ons dak. Het is hier wel zo vreselijk warm geweest en we hebben in dit ruime appartement geen airco. We hopen dat de regen wat verfrissing brengt.

• 14 Juni 2012 - 20:09

Lieke:

Geen vervoer? Dan hoop ik maar dat ik mijn vlucht haal om 1.30 uur, twee uur na de wedstrijd...

Misschien maar stiekem een oranjefanbus induiken...

Maar ik heb er zin in en we houden moed! Het zal voor mij een maffe heenreis worden met een vliegtuig vol oranjefans... Ik denk dat ik veel vrienden gemaakt heb als ik aankom :-)

• 14 Juni 2012 - 20:54

Annelieke, wij komen je ophalen en zijn bezig voor vervoer terug naar het vliegveld hoor.

• 15 Juni 2012 - 03:51

Leonne:

verdikkeme Betty, alweer een gebroken pootje maar gelukkig heb je er nu niet op door gelopen. Hopelijk voor jou bn je weer gips vrij als je weer hier komt. is het trouwens weer hetzelfde been?
    Ondanks alles veel plezier nog.

• 15 Juni 2012 - 05:45

Jantien En Joop:

Hallo oranjegangers. Het is echt AFZIEN voor jullie. We hopen natuurlijk dat het zondag beter gaat maar we hebben er een zwaar hoofd in. Misschien hadden jullie wel een vooruitziende blik om maar drie wedstrijden te volgen!
    Een beetje afkoeling en wie weet: HUP HOLLAND HUP.
    Veel plezier en een goede reis terug.

• 15 Juni 2012 - 06:45

Fred:

Leuk dat Annelieke komt supporteren!
    Al geloof ik niet geheel in het ragdunne zijden draadje dat NL is geboden, de sfeer meemaken is natuurlijk sowieso prachtig.
    Luitjes, veel plezier allemaal zondag.

• 15 Juni 2012 - 11:50

Marije:

Inderdaad, het sfeertje meemaken met z'n drieen is natuurlijk al super! Ben toch wel ietsjes jaloers....

Dus, hopen op een mirakel!!

Veeel plezier, x

• 15 Juni 2012 - 15:00

Marjan:

Verdorie Betty, kijk toch uit waar je je voeten neerzet! Was 1 keer niet voldoende? Heb wel medelijden met je hoor! Hopelijk geneest alles een beetje voorspoedig.
    Geniet nog een beetje van de laatste wedstrijd en probeer zo heel mogelijk thuis te komen!