We zijn in Sao Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van bettydijkstra - WaarBenJij.nu We zijn in Sao Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

We zijn in Sao Paulo

Door: Betty

20 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Donderdag zijn we om half één door onze huisbaas naar het vliegveld gebracht. Hij is ontzettend behulpzaam geweest en het afscheid was dan ook roerend. We dachten lekker te gaan eten op het vliegveld, maar er was alleen een kinderpizzaatje te krijgen. We hebben het er maar mee gedaan. We waren trouwens al door de security, toen we ontdekten dat in de vertrekhal helemaal niets te eten was. Heel lief een mevrouw aangekeken, toen mochten we weer terug. Zo zijn we dus twee keer door de security gegaan. Om 4 uur vertrok ons vliegtuig en dat was zo luxe dat we live Engeland-Uruguay konden zien op een scherm in de stoel voor ons.
Aangekomen in Sao Paulo moesten we onze huurauto ophalen. Nou dat is nog een heel gedoe geweest. Eerst bleek dat we naar een andere terminal moesten. De bussen er naar toe kwamen maar elk kwartier. Natuurlijk reed hij net weg. Nadat bij de verhuurmaatschappij alles geregeld was, moesten we een enorm eind lopen met onze koffers en daar stond een busje van de verhuurder, die ons naar de standplaats van de huurauto bracht. Nou dat was nog een heel eind rijden.
Daarna kwam het avontuur om ons appartement in het centrum van Sao Paolo te vinden. Het was zo’n 25 kilometer rijden. Annelieke zat naast Theo met de kaart op schoot, Betty en Marije hielden alleen maar borden in de gaten. Het is wonderwel goed gegaan. We zijn slechts één keertje fout gereden en dat was ook nog niet erg. Om half negen arriveerden we op de plaats van bestemming. Daar stond de moeder van de eigenaresse ons op te wachten . We konden de auto gelukkig kwijt in het flatgebouw. Dat is maar goed ook, want we zitten in een drukke, levendige wijk, vlak om de hoek is de Avenida Paulista, de 5th avenue van Sao Paulo.
Het appartement is een yuppenappartement voor twee personen. Het is nieuw, maar klein. Er is wel een prachtig balkon met ramen en zelfs gordijnen ervoor. Annelieke besloot dat ze daar ging slapen, want als ze een matras naast Marije zou leggen, kon de deur niet meer dicht. Maar we zitten wel heel veilig, met een strenge portier die 24 uur aan de poort zit.
Daarna zijn we om de hoek wat gaan eten en zijn op tijd naar bed gegaan. Het is hier wel een fantastische buurt. Met om de 25 meter een café of restaurant.

• 21 Juni 2014 - 07:51

Cees Uitenbroek:

Betty / Theo

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Het geeft een beetje een beeld hoe het is om daar te zijn. Uiteraard beleef je het hier anders. In de Kuip zijn de wedstrijden ook altijd veel mooier dan voor de televisie.
    Ons advies vanuit Nederland is, dat jullie daar voorlopig maar moeten blijven, want jullie schijnen toch een positieve invloed te hebben op de resultaten van het Nederlands elftal.

Heel veel plezier bij de wedstrijd tegen Chili en in de wetenschap dat jullie daar bij zijn ga ik de wedstrijd met veel vertrouwen volgen.

Groeten (ook aan de kinders)

Sylvia en Cees

• 21 Juni 2014 - 10:37

Gerda Groen-Koopal:

Hallo Betty, Theo en Kids
    Dat is weer een prachtig verslag en wat een leuke foto's van jullie allemaal in de oranje outfit.
    Wat doen jullie weer een hoop ervaring op. Geweldig om het allemaal te lezen.
    Nu zie ik ook met wie ik elke keer crypto hints uitwissel.
    Leuk allemaal hoor.
    Groeten
    Gerda

• 21 Juni 2014 - 21:21

Jantien En Joop:

Hallo Betty en Theo,
    Wij blijven genieten van jullie verslagen en wat een leuke foto's.
    Nog fijne dagen met jullie dochters.
    Groetjes van ons aan jullie vieren,
    Jantien en Joop

• 22 Juni 2014 - 02:07

Leonie En Gert:

Lieve 4 Leeuwen,
    Daar blijven,kaarten kopen tot aan de finale,en enjoy Brasilian life.
    Echt leuk om het meetelezen.Kan me alles goed voorstellen.Alleen die miljoenen steden daar zou ik meer problemen meehebben.Maar met z'n 4en is leuker dan 2en.
    De fotos zijn ook mooi.Geniet van jullie laatste wedstrijd en geef Van Gaal een knuffel van mij.
    Morgen weer Portugal...man man man het land is in rep en roer.
    Gelukkig spelen ze om 23.00 uur dus kunnen we na het werk mooi kijken.Ben heeeel benieuwd maar ikzelf denk..missie is over!
    Doei...blijf genieten en gezond.

• 22 Juni 2014 - 18:59

Janna En Martin:

He he dat ging weer iets beter en klein maar fijn lekker dicht tegen elkaar, wanner reizen jullie weer naar Santa Lucia? of hebben jullie ook kaarten voor de volgende ronde.
    We blijven in ieder geval uitkijken naar jullie reisverslagen echt super.