Laatste dag Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Laatste dag Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Laatste dag Salvador

Door: Betty

16 Juni 2014 | Brazilië, Salvador

Onze laatste dag in Salvador. We vinden het niet erg om hier weg te gaan. Al hebben we de avond ervoor roerend afscheid genomen van het groepje mannen in ons restaurant. We kregen bier aangeboden en de eigenaar wilde met Betty op de foto. Kreeg ik toch een Braziliaans shirtje aan.
De tijd tussen de voetbalwedstrijd en de vertrektijd van ons vliegtuig was erg krap, dus besloten we alleen de eerste helft te gaan kijken. We hadden om 10 uur een taxi besteld die bij het stadion zou blijven wachten en ons dan naar het vliegveld zou brengen . Theo had vantevoren uitgezocht waar hij zo dicht mogelijk bij het stadion kon staan, want er waren natuurlijk erg veel wegen afgezet. En weet je waar de taxi wachtte? Bij de kerk van Santa Luzia . Wat een teleurstelling de wedstrijd van Portugal en wat een domme overtreding van Pepe. We moeten nog maar zien of ze doorgaan. Voorlopig heeft Amerika 3 punten. Bij 3-0 zijn we dus weggegaan en onze taxichauffeur stond keurig te wachten met onze koffers in de auto. We waren ruim op tijd op het vliegveld voor de vlucht naar Brasilia. En dat vliegtuig had vertraging en we hadden maar 3 kwartier om over te stappen naar Porto Allegre. Nou dat werd dus een kwartier. Rennen, rennen in Brasilia. Last call for Port Allegre. We hadden het op het nippertje gehaald, maar waren erg benauwd over onze koffers. Zouden die op tijd overgeladen zijn? Nou om het niet spannender te maken, ze waren er. Pff wat een enerverende dag.
We werden afgehaald. Een meisje stond keurig met onze namen op een bord te wachten. Een paar uur eerder had ze onze dochters afgehaald, die notabene met 9 man van vv Naaldwijk in het vliegtuig hadden gezeten. We hebben een ruim appartement met 2 slaapkamers en een bijkeuken met een bed. Verder alles erop en er aan. De meiden hadden al boodschappen gedaan, dus het werd nog laat gezellig.
Het appartement is wel lachen. Ze hebben het gewoon verhuurd voor de tijd van het WK.
Alle persoonlijke eigendommen staan er nog in. Mijn schoenen naast de pumps van haar. Haar pillen in het nachtkastje. En de mooie badkamer vol haar toiletspullen, de onze kunnen er bijna niet meer bij.
Maar we hebben alle ruimte met z'n vieren.

• 17 Juni 2014 - 17:15

Alfredo:

Hoi Betty, Theo en meiden!
    Prima verslagen van jullie, leuk om de hektiek rond de wedstrijden van jullie te vernemen.
    Wat een wedstrijd vrijdag jl, stelletje bof... !! Wij hebben in Frankrijk gekeken, bij elke goal van NL kwam de eigenaar van het huisje even kijken of we (15p.) de tent niet zouden afbreken. Gister was helaas niet zo veel, wellicht denken de Duitsers dat ze er al zijn :-)
    Leuke pot woensdag gewenst!
    Groetjes

• 17 Juni 2014 - 18:03

Jantien En Joop:

Hallo Betty en Theo,
    Weer genoten van jullie verslag. Jammer van het verlies van Portugal maar ze speelden ook slecht.
    Belgie is net begonnen en veel plezier met de wedstrijd morgen.
    Groetjes van ons,
    Jantien en Joop

• 17 Juni 2014 - 18:50

Riet:

Hallo.
    Dat was dus gisteren even vliegen en jachten maar het is gelukt.
    Jammer voor jullie voor Portugal maar ze verdienden ook niet beter.
    We hopen nu maar morgen op een mooie pot voetbal.
    De verwachtingen zijn hooggespannen maar het moet eerst nog gebeuren.
    We kijken morgen allemaal bij mij,inclusief Eric.
    Ben al soep aan het koken,alles moet om 18 uur klaar staan,met natuurlijk ook oranje tompoezen.
    Veel plezier morgen en groeten voor jullie allemaal.
    Riet

• 17 Juni 2014 - 19:25

Gerda Groen-Koopal:

Hallo Betty en Theo
    Wat hebben jullie toch weer een hoop beleefd.
    Leuk dat jullie dochters er nu ook zijn dat maakt het ook weer gezelliger.
    Een fantastische wedstrijd morgen en ik hoop dat het weer een overwinning zal worden.
    Ben weer benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes
    Gerda

• 18 Juni 2014 - 01:30

Leonie:

Lieve 4 Oranje leeuwen,
    Goh wat mooi om jullie zo tevolgen.Toppie,kost ook weer tijd en moeite.
    En wat mooi dat jullie Santa Luzia tegenkomen.Goed teken.
    Hier was het gisteren mooi rustig na de wedstrijd en om even teroddelen...er waren vandaag 5 Duitsers in ons Restaurant die bij een ander Portugees restaurant niet welkom waren.Ze waren nog echt kwaad en noemde ze Merkel aanhangers.
    Mijn God wat een idioten...eigen schuld dikke Pepe bult.
    Wij gaan morgen als een speer alle mis en place doen en dan op naar Meia Pipa.
    Lekker koel binnen en een mooi scherm.
    We wensen jullie heel veel plezier...veel goals...en veel lol toe met de Aussies.
    Kun je echt mee lachen.Gaat Theo met zijn dochters nog naar een echte Braziliaanse disco??Bedankt voor jullie updates...en nog veel plezier met z'n 4en.

• 18 Juni 2014 - 10:31

Janna En Martin:

Hallo allemaal wat leuk nu samen met jullie dochters en wat maken jullie een hoop mee echt mooi op deze manier kijken we het toch een beetje mee en vooral wat er gebeurt rondom de wedstrijden spannend hoor. En dat jullie toch nog even in Santa Lucia zijn geweldig toch. Wens jullie weer veel plezier met de wedstrijd vanavond.

• 18 Juni 2014 - 21:35

Marij:

Hallo,
    Ik zit nog bij te komen van de wedstrijd. Wat een spanning! Ben benieuwd hoe jullie dit beleefd hebben.
    Bedankt voor de verslagen en nog veel plezier met z'n vieren.
    Groeten,
    Marij