2e Kaapstad bezoek - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu 2e Kaapstad bezoek - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

2e Kaapstad bezoek

Door: bettydijkstra

07 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Grabouw

maandag, 5 juli 2010.

Vanmorgen hebben we besloten om op 7 juli al naar Johannesburg te gaan. Hetzij om na de verloren halve finale naar huis te vliegen, hetzij om tot de finale daar te blijven .De strijd om de derde plaats laten we aan ons voorbij gaan, dan moeten we nog weer naar Port Elizabeth en zo'n troostfinale zien we wel op de TV. Het blijkt dat iedereen naar Johannesburg wil. We hadden de grootste moeite om nog een vliegtuig te vinden. Met de auto was geen optie, want het is 1500 km rijden. Nu rijden we woensdagmorgen naar George (een plaats vlak bij Mosselbay) en vandaar met het vliegtuig naar Johannesburg. Ons retourticket is n.l. voor de terugvlucht gedateerd op 8 juli. Maar we kunnen omboeken en we hopen natuurlijk dat dat nodig is want dan zit Nederland in de finale
Al met al kostte het Theo nog wel een uurtje om het allemaal uit te zoeken. Voor het ontbijt kun je nog vanaf Kaapstad vliegen en na het ontbijt zijn alle vliegtuigen vol.
Ze hebben ons ook wel van hot naar her gestuurd. En je kon nooit van tevoren iets reserveren, omdat je niet wist of Nederland zou winnen of verliezen.
Zo was het inmiddels half elf toen we het schitterende hotel in Mosselbay verlieten. We besloten om tot zo'n 70 km voor Kaapstad te rijden. Onderweg kwamen we geen weilanden met koeien tegen, maar weilanden met struisvogels! Honderden bij elkaar. Een wonderlijk gezicht..We reden over wegen, waar geen eind aan kwam. Hier en daar een boerderij en heel veel landbouwgrond. Alles in cultuur gebracht, maar nu kaal, omdat het winter is. Het zag er bijzonder welvarend uit, maar wat liggen die boerderijen daar eenzaam en ver uit elkaar. Ik vraag me dan altijd af, hoe die kinderen naar school gaan. Waarschijnlijk met een schoolbus. Tenslotte besloten we in Grabouw (inderdaad 70 km van Johannesburg) een hotel te zoeken. Nou dat viel niet mee. Na een Belgisch B&B en een luxe resort van 180 euro per nacht kwamen we terecht in het Avolonte Lodge. Een plaatje. De kippen scharrelen rond ons huisje en vliegen bijna naar binnen. We hebben een eigen huisje, maar dat heeft maar 1 kamer, zelfs het bad staat in de kamer.. Maar er is een kingsize bed met wel 8 kussens en op dit moment knappert de open haard, die is aangestoken door de behulpzame tuinman.
Het lukte niet om internetverbinding te krijgen en de eigenaar en zijn vrouw hebben alle moeite gedaan om dat in orde te maken. Ze leenden ons zelfs hun eigen computer uit. Maar ik vrees dat jullie dit toch later zullen lezen, want alles mislukte.
Morgen zorgen we dat we rond 1 uur in Kaapstad zijn. Dat zal ook zeker van tevoren wel weer een feest worden.
Wij zullen morgen een verslag van de wedstrijd geven. Dat kwam er nu even niet van.
Betty en Theo

• 07 Juli 2010 - 13:09

Lieke:

Wat een schattig huisje! En ik ben nu erg benieuwd naar jullie halve finale verhaal. Wat is het geweldig he? Het land gaat ons zijn bol. Met Marije, Wouter, Peet en Renate in Rotterdamse kroeg gekeken, dat was een gekkenhuis, vooral na de wedstrijd op straat. Nog een paar uur op straat gezongen. Geweldig! Op naar de finale! Wat een historie! En ja, ihr seit dabei!1

• 07 Juli 2010 - 13:09

Goveline:

Nou, omboeken dan maar he , want het wonder is geschied!!!
    Wat een enig huisje trouwens, waar zullen jullie hoofdjes de komende dagen dan weer liggen , natuuuurlijk ergens rond Jo`burg
    doei doei

• 07 Juli 2010 - 19:05

Riet:

Net de Fam .uit H,wijk naar Schiphol gebracht,wilde weer op tijd thuis zij ,wat niet helemaal lukte .In Hilversum iemand voor de tein gesprongen maar ik zit nu toch naar Spanje-Duitsland te kijken.
    Wat een feest gisteren,bij Fred in de buurt hadden ze vuurwerk
    Ik neem aan dat jullie gisteren hebben genoten.