Kaapstad - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: bettydijkstra

23 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Paarl

Woensdag 23 juni 2010.

Vandaag hebben we ons eerste bezoek aan Kaapstad gebracht. Ook al om te kijken waar we morgen onze huurauto kwijt kunnen om daarna met een taxi naar het stadion te gaan. Overal waarschuwingsborden boven de weg. For the match of tomorrow: arrive early!
We vonden een parkeergarage vlak bij de haven en zijn toen met een taxi naar de Tafelberg gegaan. Nou dat is een eersteklas toeristische attractie zeg. Net de Efteling: "als je hier staat moet je nog 30 minuten wachten!" Je gaat met een ronddraaiende cabine aan een kabelbaan omhoog. Het uitzicht boven is werkelijk spectaculair. Natuurlijk hebben we het stadion zien liggen aan de voet ervan. We houden maar prachtig weer zodat we ook goed van de uitzichten kunnen genieten. Alleen had Theo vergeten een vest aan te trekken, wat niet zo handig was,want op 1100 m (de hoogte van de Tafelberg) is het behoorlijk fris.
We hebben daarna, na de afdaling, de hop-on hop-off bus genomen naar de stad. Dat is toch altijd wel een prima systeem om wat van de stad te zien. Het was zelfs zo goed geregeld dat we er koptelefoontjes (oranje!) bij kregen, die we naast onze zitplaats moesten inpluggen en zelfs de Nederlandse taal konden kiezen voor de uitleg. We hebben drie kwart van de route afgelegd en zijn toen uitgestapt bij een lokaal marktje in de buurt van onze auto. We hebben even wat gedronken en rondgeslenterd en toen hadden we het wel weer gehad voor vandaag.
Onze indruk van Kaapstad is, dat het een moderne, levendige stad is, met vele chique stranden en badplaatsen in de buurt, maar ook met een echt downtown wijk met grote commerciële gebouwen.Het Waterfront is beroemd om z'n cafeetjes en restaurantjes en daar gaan we dan ook morgen naar toe.
Tot onze grote verbazing zagen we midden in de stad een enorme poster met onze Beatrix als voetballer! Voor de zaak stond een oranje voertuig, dus we denken dat hier een Nederlands bedrijf achter steekt.
Vandaag hebben we kaartjes gekocht voor de boot naar Robben eiland. Het blijkt dat je die al dagen van tevoren moet kopen. Theo heeft moeten soebatten om voor morgen nog een ticket te kunnen krijgen. Toen hij de tickets alsnog kreeg gaf hij een flinke fooi zoals dat hoort. We zien al overal mensen in oranje shirtjes. Maar ook in andere kleuren hoor.
We gaan nu zo eten in een Italiaans restaurant waar ze altijd zeer gastvrij op onze komst reageren en ze vinden het erg leuk dat we hun Afrikaans verstaan!
We genieten elke keer weer van jullie reacties.
Betty en Theo

• 23 Juni 2010 - 22:13

Gerard Van Schie:

hoi,

Betty en Theo zo aan de verslagen te zien zijn jullie bezig aan een heel leuke en soms spannende reis. Veel plezier bij de volgende wedstrijd.

groeten van Gerda en Gerard

• 24 Juni 2010 - 06:20

DELGERS:

Mogge, leuk verslag weer!
    Op een mooie wedstrijd vanavond.
    Benieuwd naar jullie volgende belevenissen. Groetjes, FMRV

• 24 Juni 2010 - 10:00

Hennie Van Der Veen :

Leuk jullie belevenissen te lezen, ga zaterdag naar Terschelling maar wij nemen de laptop mee, dus ik blijf op de hoogte van alle nieuws. Zelfs de jasperscrytosite,alleen geen printer.Veel plezier,en maar hopen dat Oranje vanavond weer wint!

• 24 Juni 2010 - 11:15

Liek:

Lees alles hoor, mooie belevenis allemaal.

Hup Holland Hup!!!

Quinten kent het liedje nu helemaal uit zijn hoofd, met de pantoffels erbij (dat snapt ie niet maar wie wel ;-))

Olé!