Naar Paarl - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Naar Paarl - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Naar Paarl

Door: bettydijkstra

21 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Paarl

Zondag 20 juli 2010

Na eindelijk eens uitgeslapen te hebben gingen we onze hartelijke huisbaas Andrew betalen en hij bood aan om ons naar het vliegveld te brengen. We vroegen hem ,om tegen een vergoeding, ons eerst iets van de omgeving van Durban te laten zien. Hij was meteen enthousiast, regelde een comfortabeler auto dan de four-wheel rammelkast die hij zelf had en om half twaalf, na een kopje koffie aan het kleine strand van de wijk Bluf, vertrokken we voor ons tochtje. Hij bleek een perfecte privé-gids te zijn. Wij reden kris-kras door het prachtige gebied van de vallei van de thousand hills. Hoe verzin je het, een vallei met 1000 heuvels! Prachtige uitzichten. Onze gastheer wist exact de mooiste plekjes te vinden.
Durban heeft een heel mooie omgeving. Van de stad zelf hebben we niet veel gezien, behalve tijdens de tour met de supportersbus.
Hij liet ons ook traditionele Zoeloedorpen zien, waar kinderen aan het voetballen waren in oranje shirtjes! Alle kinderen hebben hier een maand extra vakantie gekregen tijdens het WK. De huizen in de traditionele dorpen zijn rond. Ze
mogen geen hoeken hebben want dan kunnen de Tokoloshi (demonen) zich er in verstoppen! De mensen leven van wat het land hun opbrengt. Er zijn nog heel veel van zulke dorpen.
Na een heerlijke lunch die we onze gids aanboden, bracht hij ons naar het vliegveld. Daar hebben we lekker van 16.00 tot 18.00 voetballen gekeken. Toen heerlijke wraps gegeten en, na eindelijk het eerste verslag uit Afrika naar jullie te hebben verzonden, vertrokken we om 19.00 uur met het vliegtuig naar Kaapstad.
Daar aangekomen stond onze huurauto klaar en begon het grote avontuur om al links rijdend naar Paarl zien te komen. Theo vond het nog het moeilijkst om de versnelling met de linkerhand te moeten bedienen. Het was nog mistig ook, maar omdat het al 01.00 uur was, was het rustig op de weg en bereikten we zonder problemen Paarl. We hadden gebeld, dat we erg laat aan zouden komen, maar ze zouden de sleutel aan de beveiliging geven. Nou we hebben zeker 10 minuten voor het hek staan aanbellen, bellen, enz. Volgens ons lag hij lekker te slapen.
Maar tenslotte kwam er toch iemand aangesloft en konden we ons moede hoofd te ruste leggen. We hebben hier een mooie hotelkamer op de begane grond, met alles erop en eraan. Hier zullen we 6 nachten blijven. Vandaar de huurauto.
Van onveiligheid hebben we nog totaal niets gemerkt, al blijven we wel op onze hoede natuurlijk.
Betty en Theo

• 21 Juni 2010 - 11:16

Paul Sandifort:

Prachtig om op deze manier te communiseren.Zit op volgend verslag te wachten,voetbal matig maar dat komt nog.Veel plezier saam,gr. Paul en Debora

• 21 Juni 2010 - 13:31

Jan En Anja:

Hoi Theo en Betty,
    Een vraagje, wanneer ga je daar een huisje zoeken? Lijkt me geweldig. veel plezier en tot dan
    Jan

• 21 Juni 2010 - 18:53

Marij:

Hallo Betty en Theo,
    Wat een heerlijk avontuur hebben jullie daar. Geniet er maar lekker van en ik hoop nog een heleboel verslagen van jullie te lezen.
    Groeten,
    Marij

• 21 Juni 2010 - 19:25

Liekie:

Dat klinkt allemaal super. Rust ook af en toe even uit he?
    ;-)

Heel veel plezier nog! De kinderen hebben de foto's al gezien en vroegen zich af waarom er nog geen leeuw op de foto's staat haha.

• 21 Juni 2010 - 22:54

Goveline:

Wow, wat een belevenissen op zo korte termijn, blijf schrijven en genieten he , wij volgen!!

• 22 Juni 2010 - 07:23

DELGERS:

Dit zijn de echte reisverhalen, bundelen en uitgeven!
    Enjoy. FMRV