Durban-3 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Durban-3 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Durban-3

Door: bettydijkstra

02 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Durban

Dinsdag 29 juni 2010.

Nog in de ban van de wedstrijd van gisteren heb ik mijn oranje T-shirtje maar eens uitgewassen. Wie weet hoe vaak ik het nog aan moet hebben. Theo heeft weer geprobeerd om onze blog te verzenden, maar het lukt van geen kant. Om 11.00 uur zijn we richting Pietermaritzburg vertrokken met onze onvolprezen Andrew voor een bezoek aan het Tala Park. Een park waar verschillende wilde dieren rondlopen. Je mag ook beslist je auto niet uit. Het is een kaal steppe-achtig gebied. We zagen buffels, zebra's, impala's, struisvogels en o wonder (volgens onze gids) 3 rhinocerossen! Nou die waren zo dicht bij ons, dat onze Andrew nauwelijks durfde te rijden, ze schijnen nogal onvoorspelbaar te kunnen reageren. Maar alles liep goed af. In een watertje zagen we ook nog een nijlpaard, nou ja zijn oogjes. In het park was een restaurant en daar hebben we maar iets gegeten, we waren pas om 17.00 uur weer thuis. Het was een mooie ervaring.
's Avonds gegeten in een restaurant vlak bij de haven. De eigenaar had een oranje T-shirt aan met een tekst over het WK 2010. Hij vertelde dat het speciaal was gemaakt voor de openingswedstrijd van het WK. Theo keek er hebberig naar en meteen werd de telefoon gepakt en even later kwam hij met een nieuw shirt aangelopen. Prachtig geritseld. We hebben er hem meer voor gegeven dan hij vroeg.Theo is er dolgelukkig mee. We zullen een foto sturen met hem in het shirt.Hij gaat het natuurlijk in Port Elizabeth tegen Brazilië dragen.
We willen het nog eens over de (on)veiligheid hebben in Zuid-Afrika. Wat hebben ze ons nou toch bang gemaakt in Nederland! Wij hebben ons hier nog geen moment onveilig gevoeld. Lopen natuurlijk niet 's nachts in stille gebieden, maar dat doen we in Nederland ook niet. We zitten nooit bang om ons heen te kijken of we soms mensen zien die iets in hun schild voeren.
Dan die winter in Zuid-Afrika! Heerlijk. Het is net de Algarve.Vandaag na 1 regendag weer 24 graden in Durban. Lopen voortdurend in ons T-shirt, enfin dat zien jullie wel aan de foto's.
Betty en Theo