Zuid-Afrikareis - Reisverslag uit Santa Luzia, Portugal van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Zuid-Afrikareis - Reisverslag uit Santa Luzia, Portugal van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrikareis

Door: bettydijkstra

12 Juni 2010 | Portugal, Santa Luzia

Lieve allemaal,

Dit is het dagboek van Theo en Betty, die op 17 juni naar Zuid-Afrika vertrekken.We
zullen jullie via deze blog zoveel mogelijk op de hoogte houden van onze
belevenissen. We hopen op veel reacties!
We zijn al druk bezig met de voorbereidingen. We vliegen naar Londen en daarna naar Johannesburg met
een tussenstop in Addis Abeba. Daar 3 uur wachten, geld wisselen,
simkaart voor telefoon kopen en dan met het vliegtuig naar Durban, voor Nederland-Japan. In Durban
logeren we in een hotelletje vlakbij de oranjecamping, dus lol volop. Die tussenstop
in Addis-Abeba stelde ons onverwacht voor problemen. Het bleek dat we daardoor een
vaccinatie tegen gele koorts moesten hebben. Dat gaat zomaar niet in Portugal. We
moesten eerst een verwijzing hebben van onze dottore de familia, dat was 2 uur
wachten in ons Centro de Saude en toen moesten we afgelopen maandag helemaal naar
Faro. Dat was ook weer wachten, maar daarna kregen we behalve de prik, een keurig
internationaal certificaat. En alles gratis. Pff,net op tijd, want we moeten hem 10
dagen van tevoren hebben gehad. Verder blijken we een internationaal rijbewijs nodig
te hebben. Dat kun je in Nederland zo bij de ANWB halen, maar niet in Portugal. Dat
wordt maandag weer naar Faro en uren in de rij staan. We blijven n.l 6 dagen in
Kaapstad, maar we logeren in Paarl, 50 km buiten Kaapstad en daarom hebben we een huurauto besteld. .
Enfin jullie horen verder van ons.
groeten

• 12 Juni 2010 - 12:24

Jantien En Joop:

Hallo jullie twee. Geweldig zo'n website en zo professioneel. Wat een gedoe met die inentingen en nu weer het internationaal rijbewijs. Je kunt nu al oefenen om in de rij te staan. Straks sta je ook in de file en in de rij om de stadions binnen te komen. Luitjes heel veel plezier. Groetje Jantien en Joop

• 12 Juni 2010 - 19:01

Hennie Van Der Veen :

Ik wens jullie een goede reis en veel plezier in Afrika. Neem oordopjes mee voor de voetbalwedstrijd ,want door die toeters zijn al heel wat mensen van de tribune weggelopen hoorde ik. Het hoort bij de Afrikaanse cultuur zeggen ze, maar veel lawaaai.

• 13 Juni 2010 - 10:29

Riet:

Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden.
    Ik wens jullie veel juichplezier toe en hopelijk komen jullie terug ,zonder gehoorbeschadiging.Goede reis
    Groetjes Riet

• 13 Juni 2010 - 17:49

Annelieke:

Ha pa en ma,

Stoer hoor, ouders die op het WK voetbal zijn. En dan ook nog een moeder met een blog! Moet niet gekker worden he. Straks moet ik jullie nog op twitter gaan volgen ook zeker?

Enfin, erg benieuwd naar jullie avonturen en natuurlijk Hup Holland Hup!

• 13 Juni 2010 - 17:52

Gees:

Hallo Portugal
    Wat leuk om jullie reis te kunnen volgen, wij kijken natuurlijk ook naar Nederland-Japan en we gaan jullie zoeken in het publiek !! Sterkte met alle prikken en rijbewijs en we wachten op het vervolg. Veel plezier. Liefs