Wonderboom - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Wonderboom - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Wonderboom

Door: bettydijkstra

09 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Woensdag 7 juli 2010

We zijn al om half acht naar George vertrokken voor onze vlucht naar Johannesburg. Het is van Grabouw 400 km en we moeten 14.00 uur inchecken. Theo voelt zich nog altijd niet geweldig. Nu we weten hoelang we in Zuid-Afrika blijven moeten we ons ticket naar londen omboeken, dat stond op 8 juli, maar ja dat idiote Nederlands elftal! We konden om half negen bellen en zijn gestopt om te ontbijten. Groot was onze schrik toen Etheopian Airlines meldde dat we pas 21 juli naar huis konden! Dat was niet de bedoeling, we zijn al lang genoeg van huis. Nadat we hadden gezegd, dat we naar welke luchthaven ook in Europa wilden vliegen, kwam een kwartier later het verlossende telefoontje, dat we de 13e juli toch naar Londen kunnen vliegen. Wat een gedoe om Nederland te kunnen volgen. Nadat we onze auto op het vliegveld van George hadden afgeleverd, probeerden we in te checken. Nou vergeet het maar, onze vlucht die we geboekt hadden, hadden ze geannuleerd, als zijnde niet betaald. We kwamen nadat we het ticket hadden betaald op een stand-by lijst te staan en gelukkig konden we toch om 15.30 uur mee. Pfft er is altijd wat met die vliegtuigen.
In Johannesburg hebben we een taxi genomen naar weer zo'n schattige lodge. Heel veel hotelkamers zijn hier op de begane grond. Je hebt je eigen ingang en kunt lekker in de tuin zitten. Het was alleen vreselijk koud deze avond. En geen verwarming, het lijkt de Algarve wel. We hebben wel veel problemen met de gratis WiFi in de hotels. Op de één of andere manier werkt het niet goed, dus moeten jullie af en toe geduld hebben.

Donderdag 8 juli 2010

Nick van onze lodge bracht ons naar het vliegveld (4 km) waar we weer een auto zouden huren en bovendien onze kaartjes voor de finale zouden ophalen! Geen problemen deze keer, we hebben ze binnen!! We mogen al om half zeven bij de sluitingsceremonie zijn. Gaan we wel doen! Theo is de helft van de morgen bezig geweest om een hotel in Johannesburg te vinden, want in onze huidige lodge konden we niet blijven, ook bezet. Maar alles was bezet. Ja, 200 Euro per nacht, maar dat is ons toch te gortig tot woensdag. En zo zijn we dan in een suburb van Pretoria terecht gekomen, met de fraaie naam Wonderboom. Pretoria ligt maar 45 km van Johannesburg, dus we zitten hier eigenlijk net zo als toen in Paarl toen we naar Kaapstad moesten. Het is niet zo'n romantisch plekje als in Grabouw, maar alles zit er op en eraan. Welk lekker om je koffer eens te kunnen uitpakken en de inhoud in de kasten te kunnen opbergen. Hangers zat, maar geen planken! Afrika!

• 09 Juli 2010 - 14:31

DElgers:

Hoi hoi, Theo weer beter= Nou nog even het toetje op zondag!!!!!! Prachtreis gehad zo te lezen. Maak er nog een onvergetelijke dag van! Wij kijken vanaf half 4 in Tokyo..
    Hartelijke groetjes, FMRV

• 09 Juli 2010 - 16:34

Goveline:

Knap hoor hoe jullie alles regelen! echte globetrotters.
    Die inktvis Paul die nu voorspelt dat Nl verliest die leggen we op de plank bij Casa de Polvo en gaan we met z´n 4tjes opeten ok?