Wonderboom - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Wonderboom - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Wonderboom

Door: bettydijkstra

09 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Woensdag 7 juli 2010.

We zijn al om half acht naar George vertrokken voor onze vlucht naar Johannesburg. Het is van Grabouw 400 km rijden en we moesten 14.00 uur inchecken. Theo voelde zich nog altijd niet geweldig. Nu we wisten hoelang we nog in Zuid-Afrika zouden blijven moesten we ons ticket naar Londen omboeken, dat stond op 8 juli, maar ja dat idiote Nederlands elftal! We konden om half negen bellen met de vliegtuigmaatschappij en rond die tijd zijn we gestopt om te ontbijten. Groot was onze schrik toen Ethiopian Airlines meldde dat we pas 21 juli naar Londen konden! Dat was niet de bedoeling, we zijn al lang genoeg van huis. Nadat we hadden gezegd, dat we naar welke luchthaven ook in Europa wilden vliegen, kwam een kwartier later het verlossende telefoontje, dat we de 13e juli toch naar Londen kunnen vliegen. Wat een ontzettend gedoe om het Nederlands elftal te kunnen volgen. Achteraf gezien hadden we toch beter de reis met een camper kunnen maken. Nadat we onze auto op het vliegveld van George hadden afgeleverd, probeerden we in te checken. Nou vergeet het maar, onze vlucht die we geboekt hadden, hadden ze geannuleerd, omdat we door een misverstand niet betaald hadden. We kwamen nadat we alsnog betaald hadden op een stand-by lijst te staan en gelukkig konden we toch om 15.30 uur mee. Pfft er is altijd wat met die vliegtuigen.
In Johannesburg hebben we een taxi genomen naar weer zo'n schattige lodge. Heel veel hotelkamers zijn hier op de begane grond. Je hebt je eigen ingang en kunt lekker in de tuin zitten. Het was alleen vreselijk koud deze avond. En geen verwarming, het lijkt de Algarve wel. We hebben wel veel problemen met de gratis WiFi in de hotels. Op de één of andere manier werkt het niet goed, dus moeten jullie af en toe geduld hebben.

Donderdag 8 juli 2010.

Nick van onze lodge bracht ons naar het vliegveld (4 km) waar we weer een auto zouden huren en bovendien onze kaartjes voor de finale gingen ophalen! Geen problemen deze keer, we hebben ze binnen!! We mogen al om half zeven bij de sluitingsceremonie zijn. Gaan we wel doen! Theo is de helft van de morgen bezig geweest om een hotel in Johannesburg te vinden, want in onze huidige lodge konden we niet blijven, het was vol. Maar alles was bezet. Ja, 200 Euro per nacht, maar dat is ons toch te gortig tot woensdag, we zijn al zoveel meer kwijt dan we gedacht hadden door dat idiote Nederlandse elftal, dat maar niet wist hoe te verliezen. En zo zijn we dan in een suburb van Pretoria terecht gekomen, met de fraaie naam Wonderboom. Pretoria ligt maar 45 km van Johannesburg, dus we zitten hier eigenlijk net zo als in Paarl toen we naar Kaapstad moesten. Het is niet zo'n romantisch plekje als in Grabouw, maar alles zit er op en eraan. Welk lekker om je koffer eens te kunnen uitpakken en de inhoud in de kasten te kunnen opbergen. Hangers zat, maar geen planken! Afrika!
Betty en Theo

• 09 Juli 2010 - 22:02

Liek:

wat een geduld en stressbestendig hoofd is nodig op jullie reis. hemeltje, dat is toch wel erg pittig al dat gedoe!! Maar dan heb je aan ritselaar pa natuurlijk wel de ideale man te pakken he haha. Ik ga de finale met Marije kijken in rotterdam dus de dijkstra.s zijn vrij goed gegroepeerd tijdens dit historisch moment. Moeten we de worldcup niet opdragen aan Johan Cruijff? Is deze finale niet een hommage aan de enorme bijdrage van het nederlands voetbal op het mondiale voetbal van de afgelopen 40 jaar? xx

• 09 Juli 2010 - 22:03

Liek:

• 09 Juli 2010 - 23:31

Jan En Anja:

Als de spelers het zelfde geduld hebben als de Dijkies komt alles goed. Ik laat mamma de foto's zien vind ze wel leuk maar begrijpt het niet echt. verder zuchten wij onder de druk van de finale en de tropische hitte. 3-1 tot dan
    Jan en Anka