Halve Finale - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Halve Finale - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Halve Finale

Door: bettydijkstra

08 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

dinsdag 6 juli 2010.

Vanmorgen werden we opgeschrikt omdat Theo ineens moest overgeven. Iets wat hij nooit doet. En dat tot 2 x toe. Maar enfin, om 11 uur vertrokken we toch richting Kaapstad. We hebben onze auto weer in de ons inmiddels vertrouwde parkeergarage gezet en zijn de stad ingelopen voor een kop koffie en een lunch. Betty liet zich dat alles goed smaken, maar Theo zijn maag draaide om als hij aan eten dacht. We hebben door het prachtige Kompagniespark gelopen (kompagnie slaat natuurlijk op de VOC) en daar moest Theo echt even op een bankje gaan liggen slapen. Zo slap was hij. Daarna zijn we naar het Suid-Afrikaans Museum geweest met de geschiedenis van Zuid-Afrika. Zoals b.v die van de Boesmannen(Bosjesmannen).We hebben tot nu toe eigenlijk schitterend weer gehad, ondanks het feit dat het hier winter is. Maar nu werd het toch behoorlijk koud. Maar gelukkig scheen wel de zon.
Daarna zijn we met een fietstaxi naar the Waterfront gegaan. Die fietstaxi was helemaal oranje geverfd. Prachtig, maar wat moest die arme man trappen zeg, tegen de heuveltjes op en dwars tussen de auto's door. We hebben daarna in het reuzenrad gezeten! Schitterend uitzicht over Kaapstad.Hij draaide 5 keer rond.Vervolgens hebben we even een pilsje gedronken (Theo thee) en zijn we naar het stadion gelopen. Wat was het weer een feest om al die Oranjesupporters te zien. En wat waren er veel Afrikanen met oranje sjaaltjes om! Er waren wel wat Uruguay supporters, maar oranje voerde de boventoon. We waren al ruim een uur tevoren in het stadion, om het vol te zien lopen met oranje-supporters. Van de die-hards van de oranjecamping zijn er misschien nog 200 over. Maar wij zitten wel in dat vak. Voor de wedstrijd is er altijd een sessie met de fotografen, wie is er het gekst uitgedost. De fotografen uit de hele wereld lusten er wel pap van. Ik moet zeggen dat we er in de pauze geen cent meer voor gaven. Maar na de 3e goal zat er niemand meer op de bank in ons vak. Dat was een en al hossen en springen. De laatste 3 minuten heb ik niet meer gekeken! Het was zo spannend na die tweede goal van Uruguay.Wat een uitbarsting van vreugde na het laatste fluitsignaal. Ik weet dat ons supportersvak nog lang is blijven zitten om de spelers toe te juichen, maar wij hadden haast om naar ons hotel te gaan omdat we de volgende morgen al weer om half acht naar George moesten voor ons vliegtuig naar Johannesburg. Maar de weg terug naar onze auto was een feest hoor. We genoten ook van de lachende Afrikanen, die blij waren dat Holland had gewonnen en altijd hun duimen opstaken als ze ons in onze oranje outfit zagen.
Volgens de kranten hier is het nog lang prettig onrustig geweest in de stad. De Cape-Town Koerier had de volgende dag een grote foto van Holland op de voorpagina.
Het is echt ongelooflijk dat we bij de finale zullen zijn. We hadden nooit gedacht dat we zolang in zuid-Afrika zouden (moeten) blijven. Het is een droom die we mee maken.
Betty en Theo

• 08 Juli 2010 - 12:36

Wouter:

Ik ben ZOOOOOOO jaloers!!!!
    Jullie zitten echt eerste rij bij "history in the making". Heel erg veel plezier daar en Hup Holland!!!

• 08 Juli 2010 - 12:46

Jantien En Joop:

Geweldig jullie kunnen naar de finalewedstrijd. Een voetbalvakantie om van te dromen.
    Veel plezier.

• 08 Juli 2010 - 15:31

Gees:

Nou, Theo ziet er weer goed uit op de foto, te veel struisvogel gegeten ? Wij vinden de finale Holland-Spanje geweldig, de vlaggen hangen en het bier staat fris voor zondag !!
    Veel plezier en HUP Hollaaaand !!!!!!!!!!!!

• 08 Juli 2010 - 17:32

Marij:

En laten we hopen dat die droom zondagavond gewoon door blijft gaan. Ik heb er alle vertrouwen in. En met mij het hele land. Veel plezier, geniet er van!

• 09 Juli 2010 - 11:00

Riet:

De octopus heeft live op de t.v. de uitslag voorspeld.Hij heeft het met het Duitse elftal,altijd goed gehad.
    Duitsland wordt 3de en Spanje wint de beker.
    Laten we hopen dat hij het deze keer fout heeft.
    Duitsland haalt de versiering al weg,de vlaggetjes aan de auto's blijven er nog aan.Hier wordt het steeds meer.
    We maken ons al druk voor de eventue huldiging.De vaarroute is bekend in Amsterdm Maar nu zijn de mensen op de woonboten weer bang.
    De mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest en misschien nooit op komt dagen (voor de mensen op de woonboten)Ik wens jullie een fijne en goede finale,hebben wij het hier ook