Durban-2 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Durban-2 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Durban-2

Door: bettydijkstra

02 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Durban

maandag 28 juni 2010.

Zo weer een wedstrijddag. Eerst maar eens een was in de wasmachine van onze Andrew gestopt. Daarna heeft hij ons naar het Casino en Entertainment Centre gebracht. Een overdekt centrum vol winkels en restaurantjes. En vlak bij het stadion. En wat was er veel Oranje. Durban heeft een grote Indiaase gemeenschap (Engelse invloed van vroeger) en ons viel op dat zij allemaal oranje shirtjes aan hadden! In het hele Centrum zag je trouwens bijna niemand met een net pak. Allemaal voetbalshirtjes van alle landen. En geen enkele wanklank. Voor €9,- hebben we heerlijk van een gevarieerd buffet gegeten. Ongelooflijk zoveel er te eten was. Tegen 2 uur konden we elkaar vanwege de vuvuzela's inmiddels niet meer verstaan. De stemming steeg.
We zijn toen maar rustig naar het stadion gelopen. Weten jullie welke bijnaam deze inmiddels in Durban heeft? Het boodschappenmandje, vanwege de boog over het stadion, waar je met een treintje over heen kunt. We zaten bijna op dezelfde plaats als de vorige keer. Weer tussen de fanatiekelingen, maar deze keer waren het er niet zoveel.De grootste groep is inmiddels naar huis. Wij hebben kaartjes follow your country en de meeste Nederlanders hadden alleen tickets voor de groepswedstrijden. Maar ze gaan nog ergerlijk veel staan. Tja, tot de tweede goal toch wel een beetje bibberen natuurlijk, maar daarna zat de stemming er opperbest in. Na de wedstrijd zijn we meteen terug naar het Entertainement Centrum gegaan, waar we een Internetcafé hadden ontdekt. Theo moest als de bliksem een vlucht boeken naar Port Elizabeth voor de volgende wedstrijd, voor de vliegtuigen vol zaten. Het is gelukt, maar wel een beetje ongunstig. We hebben pas vrijdagmorgen een vliegtuig en zijn dan om 11 uur in Port Elizabeth, dan naar een hotel dat we nog steeds moeten zien te vinden en om 4 uur is de wedstrijd al. We waren net op tijd weer thuis om Brazilië te zien voetballen. Dat wordt nog wat a.s. vrijdag. Dus van Betty's Bay naar Port Elizabeth, dat moet wel geluk brengen.
Betty en Theo