Paarl-3 - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu Paarl-3 - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van bettydijkstra - WaarBenJij.nu

Paarl-3

Door: bettydijkstra

25 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Paarl

Donderdag 24 juni 2010.

Zo weer een voetbaldag. We zijn al vroeg naar Kaapstad gegaan. We hebben een perfecte parkeergarage gevonden. 500 meter van het stadion en door niemand ontdekt! Vanaf deze parkeergarage zijn we met een taxi naar het Victoria en Alfred Waterfront gegaan. Een gebied met heel veel restaurantjes, winkeltjes, een reuzenrad en muziek op straat. En al heel veel Oranje! Het moeten er toch vele duizenden zijn. Om 12.30 uur moesten we de boot op voor Robbeneiland. Het was een grote Catamaran waar 300 mensen op konden. Die vertrok exact om 13.00 uur en deed er een half uur over om het eiland te bereiken, dat veel groter was dan wij hadden gedacht, het is 12 km lang. En er wonen nog gewoon mensen, geen gevangenen meer. Bij aankomst werden we in een bus gedouwd, waarna we rond het eiland werden gereden. We stopten bij de plaats waar de oprichter van de Pan African Beweging werd vastgehouden en toen volgde er een uiteenzetting van een kwartier! Daarna gingen we naar de kalksteengroeve, waar de gevangenen 6 maanden moesten werken. En weer een verhaal van een kwartier. Slaapverwekkend. Eindelijk mochten we bij de gevangenissen de bus uit.Weer in drommen naar binnen met een eindeloos verhaal van een gids. We hadden er geen zin meer in. Zijn de cellen gaan bekijken van bekende gevangenen, die naast hun foto later allemaal een boodschap hebben opgeschreven. Wij vonden het allemaal niet echt indrukwekkend en je word werkelijk suf geluld. Maar als je in Kaapstad bent, moet je er nu eenmaal geweest zijn.
Om half vijf waren we weer bij het Waterfront waar we met een pilsje Italië zagen afgaan. Daarna lekker eten en naar het stadion. Dat konden we lopen.
Wat is dat stadion in Kaapstad ook weer prachtig! En vooral tijdens zo'n avondwedstrijd. We zaten weer midden tussen de fanatieke oranjesupporters. Gelukkig bleven ze nu iets beter zitten. Tja en de sfeer was natuurlijk niet kapot te krijgen. We hebben het toch maar gedaan, als enigen met Argentinië alle wedstrijden gewonnen. Enne familie Harderwijk gefeliciteerd met het resultaat van Japan!
In opperbeste stemming zijn we naar de auto gelopen en waren om 00.30 uur weer thuis.

Vrijdag 25 juni 2010.

Onze laatste dag in Paarl. Morgen vliegen we naar Durban. We hebben een schitterende autotocht gemaakt. Van Paarl naar Worcester en dan naar de kust bij, het is niet te geloven, Betty's Bay. Daar is een kolonie van Afrikaanse pinguins. Ze zijn ongeveer 18 cm hoog en leven in de duinen (waar ze hun eieren leggen) en op de rotsen bij de zee. Ze zijn dus veel kleiner dan de pinguins op de Zuidpool. Het zijn er heel veel. Daarna via Somerset West en Stellenbosch weer terug naar Paarl. We hebben prachtige landschappen gezien. Ook bijzonder was, dat we in de mist reden langs de kust bij Betty's Bay en dat de bergen naast ons in de hemelsblauwe lucht lagen. We waren net op tijd terug om Portugal gelijk te zien spelen. Met de beschrijvingen van het lekkere eten en de Zuid -Afrikaanse wijnen zullen we jullie maar niet meer vervelen.
We weten niet of we de komende dagen zo regelmatig kunnen schrijven, want in Durban hebben we in ons appartement geen internet. Maar jullie houden natuurlijk alles tegoed.
Betty en Theo

• 26 Juni 2010 - 13:02

Gees:

Hallo Betty-Waterfront en Theomeermin
    Zo te lezen zijn jullie niet te beklagen, lekker eten en drinken en ook nog van die prachtige borden aan de kant van de weg ! Geniet maar lekker van al die fijne dingen. Groetjes uit ons berglandje waar het heel warm is.

• 26 Juni 2010 - 16:03

Jan En Anja:

NAaaaa... Das toch echt prachtig daar, geen wonder dat rijk Nederland zich daar vaak vestigt. Super bedankt zo hebben wij een beetje mee kunnen genieten tv kijkend hebben we het over jullie.
    Nog veel plezier en we kijken uit naar de volgende.
    DOEGGgggg..

• 28 Juni 2010 - 10:24

Jantien En Joop:

Hallo die vakansielui,

Ons geniet van die storie. Geniet die sokkerwedstryd vandaag. Ons kyk na die tv.
    Geniet dit en hier die week.

Groete aan julle.